Welkom bij Meerkids 0-4!

Tijdens de zondagsdiensten staan de medewerkers met enthousiasme klaar voor jou en je kind. Onze missie is om zo goed voor je kind te zorgen dat jij als ouder met een gerust hart in de dienst kunt zitten. We vinden ieder kind belangrijk en willen het graag kennen bij naam.

Meerkids 0-4 is verdeeld in twee groepen: een babygroep en een peutergroep. Totdat je kind kan lopen (± 1,5 jaar), is hij/zij welkom in de babygroep. Daarna kan hij lekker spelen met leeftijdsgenootjes in de peutergroep.

Brengen, halen en bereikbaarheid

Bij binnenkomst vragen we kort even je aandacht voor: 1 Registratie: we noteren de naam van je kind en eventuele bijzonderheden (zoals voedingstijden, allergieën, zindelijkheid). Natuurlijk is het altijd mogelijk om individuele wensen door te geven of afspraken met ons te maken. Heb je een tas met persoonlijke verzorgingsspullen bij je, dan kun je die ook overhandigen. 2 Het label: Je krijgt van ons een klein label met een nummer. Is er iets aan de hand met je kind? Dan verschijnt dat nummer bovenaan op het scherm in de kerkzaal. Dit betekent dat een van de ouders even naar de kinderopvang moet komen. Op deze manier kan je als ouder rustig deelnemen aan de zondagsdienst en toch bereikbaar zijn. Na de dienst kun je je kind weer bij ons ophalen. Meld je bij de balie van de groep van je kind en lever je label in, dan houden wij overzicht. Zo weten we zeker dat ieder kind weer mét ouder/verzorger en alle persoonlijke spullen bij ons weggaat.

Activiteiten babygroep

We kunnen de allerkleinsten de zorg geven die ze nodig hebben in onze zorgvuldig ingerichte babyhoek. We hebben de mogelijkheid om te: - voeden: voor moeders die borstvoeding willen geven hebben we een rustig hoekje. - verschonen: kinderen worden bij ons verschoond als dat nodig is. Het is handig als je een luier meeneemt naar Meerkids. - slapen: je kunt je Maxi-Cosi achterlaten. Daar wordt je kindje in gelegd als het tijd is om te slapen. - spelen: is je baby al wat groter dan kan hij lekker spelen in de box of kruipen op een speelkleed. Al het speelgoed is afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van je kind. Wil je graag eens bij ons kijken of wil je de eerste keer graag bij je kind blijven, dan kan dat natuurlijk. Vraag het aan de medewerker achter de balie.

Activiteiten peutergroep

Voor alle dreumesen en peuters hebben we veel ruimte om te spelen, plezier te hebben en te ontdekken. We bieden de kinderen in een ongedwongen sfeer: - speelgoed dat bij hun leeftijd past. - de mogelijkheid om samen met de medewerkers een boekje te lezen, te puzzelen of een spelletje te doen. - een gezamenlijk eet- & drinkmoment. De kinderen krijgen van ons een pakje drinken en een koekje. - iedere week een nieuw bijbelverhaal en liedjes die ze graag zingen.

Veiligheid

Omdat we ons bewust zijn van onze verantwoordelijkheid in de zorg voor kinderen, hebben we veel aandacht voor veiligheid. Er is altijd een bhv’er aanwezig. De kinderruimtes zijn kindveilig: scharnieren zijn afgeschermd, meubels hebben geen scherpe hoeken, stopcontacten zijn beveiligd. Medewerkers drinken geen hete dranken in de buurt van de kinderen en dragen bijvoorbeeld geen scherpe sieraden. Speelgoed is afgestemd op de leeftijd. Dat betekent dat er in de babyhoek geen klein speelgoed te vinden is. Medewerkers zijn uitgebreid getraind om de kinderen als het nodig is te evacueren. In geval van nood brengen zij de kinderen snel naar een veilige plek. Er mag niet zonder toestemming worden gefotografeerd of gefilmd.

Medewerkers

Al onze (vrijwillige) medewerkers hebben een groot hart voor kinderen. Ze weten hoe ze de kinderen van deze leeftijd moeten verzorgen en zijn goed ingewerkt. De teamleiders hebben jarenlange ervaring in het kinderwerk.

Opdragen

Enkele keren per jaar zijn er zondagsdiensten waar er ook een moment van het opdragen van kinderen is. Opdragen is een teken van toewijding, waar ouders/verzorgers mee aangeven hun kinderen in en met geloof te willen opvoeden en dat te doen in de gemeente. Ben je lid of wordt je binnenkort lid en wil je je kind laten opdragen stuur dan een mail naar info@meerkerk.nl, dan nemen we contact met je op. Ben je aspirantlid of gast, dan is de voorbereiding op het opdragen De Beta cursus. Data van diensten waarin kinderen worden opgedragen worden bekend gemaakt in de activiteiten agenda. We streven naar een evenredige verdeling over de twee diensten, natuurlijk mag je een voorkeur hebben maar wij zullen de uiteindelijke indeling maken over de twee diensten.

zijbalk_meerkids04